Kabinet Pepijn Verheyen

geur als trend

Geur als trend

Vroeger hechtte men vooral belang aan het visuele; een tuin moest in de eerste plaats mooi ogen. Hierdoor werden de andere zintuigen lang verwaarloosd.

Probeer maar eens een geur thuis te brengen. Meestal weet je diep vanbinnen dat je de geur wel kent maar kun je hem niet benoemen. Dit komt omdat we onze geur veel minder trainen dan bijvoorbeeld het visuele en het auditieve.

Geuren en de toekomst.

In de toekomst zal men het belang van het prikkelen van alle zintuigen steeds meer erkennen. We willen een tuin met geuren, kleuren, smaken, texturen en geluiden die bij onze persoonlijkheid past. Deze ontwikkeling is positief aangezien ons gevoel, gedachten, gedrag en humeur in belangrijke mate bepaald wordt door wat we ruiken en horen. Denk maar aan bijzondere geuren en liedjes uit je kindertijd. Je zal ze nooit vergeten en koppelen aan een positief/negatief gevoel of herinnering.

Om te weten te komen welke geuren het beste bij jouw tuin aansluiten ontwikkelden tuin- en landschapsarchitect Pepijn Verheyen en master in de  klinische psychologie en tuinpsychologe Sara Adriaensen een speciale test ‘Le Nez du Jardin’.

geur tuin / geur tuin / geur tuin / geur tuin / geur tuin / 

HOME kabinet pepijn verheyen / pepijn verheyen © 2015