Kabinet Pepijn Verheyen

persoonlijkheid, kleinschaligheid, echtheid

TUINTREND echtheid

Persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid a.u.b. in plaats van grootse eenheidsworst.

We willen geen massaproductie want hierdoor voelen we ons geen mens maar een nummer. We vinden het niet leuk als we op een feest iemand tegenkomen met hetzelfde jurkje van h&m. Dit geldt ook voor onze tuin. We zijn al die eenheidsworst beu en willen graag iets dat uniek is, op maat van onze persoonlijkheid.

Hoe groter de bevolking op de aarde hoe meer we uniek willen zijn, willen opvallen in de grijze massa. Een tuin is een prachtig middel om onze persoonlijkheid te laten zien.

Algemeen gezien hebben we meer aandacht voor iets kleinschalig, persoonlijk.
Geen onpersoonlijke eenheidsworst meer maar unieke persoonlijke concepten op maat van de beleving, interesses en noden van de gebruiker.

Persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid a.u.b.

Door de vervreemding, het individualisme, de massaproductie,… verlangen we ook naar authenticiteit.
In een artificiële wereld, die zich soms eerder in het virtuele dan in de werkelijkheid afspeelt, willen we echtheid.
We willen terug een band met ons product, weten waar het vandaan komt.
Zo geraakt de virtuele wereld van facebook op zijn hoogtepunt, we willen eveneens echte communicatie met echte mensen. Geen duizenden vrienden in een wereld die niet bestaat, geen grote ketens met massaproductie maar kleinschalige projecten met unieke, persoonlijke, echte stukken. Niet iets waar er tien van in een dozijn zijn.

Via een persoonlijk ingerichte ruimte laten zien, dat we ook al zijn we met zo velen in een gecomputeriseerde wereld, nu net geen nummer, maar een mens van vlees en bloed zijn.
Het persoonlijke wordt in bepaalde gevallen zelfs belangrijker dan het materiële.
Het materiële heeft voor sommigen onder ons een hoogtepunt bereikt waardoor het niet meer zo’n uitdaging is.
Voor anderen wordt het ook moeilijker te bereiken door o.a. de financiële crisis.
Als we niet meer kunnen of willen volgen in de wedloop van deze ‘materiële winnersmaatschappij’ proberen we in onze persoonlijkheid en creativiteit uit te blinken.

Wanneer we ons ‘over’-gecontroleerd voelen doen we als tegenreactie onze eigen zin (hippies jaren 60, punk jaren 80,…).
We laten ons in onze keuzes minder leiden door anderen, door wat we elders gezien hebben, maar doen wat we zelf willen, houden minder rekening met de wetgever en het gedacht van onze buren,…. De pot op met het aangemeten ‘placeboleven’ we willen vrij en echt zijn!

tuintrends 2016

HOME kabinet pepijn verheyen / pepijn verheyen © 2015

TUINTREND persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid / Persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid a.u.b in plaats van grootse eenheidsworst. We willen geen massaproductie, hierdoor voelen we ons geen mens maar een nummer. We vinden het niet leuk als we op een feest iemand tegenkomen met hetzelfde jurkje van h&m. Dit geldt ook voor onze tuin. We zijn al die eenheidsworst beu en willen graag iets dat uniek is, op maat van onze persoonlijkheid. Hoe groter de bevolking op de aarde hoe meer we uniek willen zijn, willen opvallen in de grijze massa. Een tuin is een prachtig middel om onze persoonlijkheid te laten zien. Algemeen gezien hebben we meer aandacht voor iets kleinschalig, persoonlijk. Geen onpersoonlijke eenheidsworst meer maar unieke persoonlijke concepten op maat van de beleving, interesses en noden van de gebruiker.

tuintrend persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid /meer persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid a.u.b. / tuintrend persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid 2015 / copyright pepijn verheyen 2015 / tuintrend persoonlijkheid, kleinschaligheid en echtheid / conceptsverde

 

persoonlijkheid-kleinschaligheid-echtheid

persoonlijkheid, tuinpersoonlijkheid